" "

HTML

Multiskódex

Behívsz a telkóra négykor? Figyelj, még van itt pár ticketem egy kundétól, de utána megyek én is. Action logot addig töltsd már, légy szíves. P2P-ről jön valaki?

Friss topikok

  • Spiritmonger: ha van egy issue, akkor össze lehet hívni egy mítinget, újabb 2 órányi léhűtés a haverokkal munka ... (2011.12.12. 20:11) Issue
  • Spiritmonger: nagyon igaz, a legtöbb irodai munkához egy közepes képességű 16 éves gimnazista is elég lenne, sőt... (2011.12.12. 20:10) Diploma
  • Spiritmonger: ezekben a multikban az a legjobb, hogy aki egyszer bekerül a világukba, nyugdíjig kihúzhatja anélk... (2011.12.12. 20:08) Multi
  • Spiritmonger: hiánypótló a blog, gratula érte! (2011.12.12. 19:59) Konfirmálni

Archívum

KPI

2011.01.13. 07:00 Multisnő

Key Performance Indicator, vagyis az adott SLA (Service Level Agreement) mérésére használt teljesítményi mutatószám.

Vegyünk egy egyszerű példát: az ügyfélmegkeresésekre 95%-os SLA-t tűzött ki a vezetőség, ez több KPI-ból állhat össze.

  • telefonos megkeresések (3-as súlyozással): a bejövő hívások 80%-át 5 percen belül meg kell válaszolni (felvenni)
  • ticketben érkező kérések/panaszok (4-es súlyozással): a beérkező ticketek 90%-át két munkanapon meg kell oldani, válaszolni és lezárni
  • ügyfélmegelégedettség (5-ös súlyozással): a külső cég által találomra kiküldött kérdőívek és telefonos interjúk alapján felmérésen 80%-ban pozitív értékelést kell kapnia az ügyfélszolgálatnak.

Természetesen ezt még bonyolítjuk: a kitűzött cél (target) elérésekor 100%-ot számítunk az adott KPI-ra, de nemteljesítéskor megállapodás szerint arányosíthatjuk az eredményt, illetve kritikus elemeknél bukhatunk egy kategóriát - esetleg mindent. Cég- és feladatfüggő.

Miután megvannak az egyes KPI-okra az arányszámok, a fenti kategóriákban egy egyszerűsített számítás alapján pl. 77%-os telefonos, 100%-os ticketes és 78%-os ügyfélmegelégedettségi mutató mellett pont elérjük a 85%-os SLA-t a súlyozásnak köszönhetően, még úgy is, hogy két kategóriában elbuktuk a targetet. Természetesen ha a target egyben a minimum elvárás is a bónuszhoz, akkor bajban vagyunk: akkor már csak 33,3%-os SLA-ről beszélhetünk.

Szólj hozzá!

Címkék: k zsargon kpi mutatószámok általános fogalmak

A bejegyzés trackback címe:

https://multiskodex.blog.hu/api/trackback/id/tr992569732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása