A magyarországi közbeszédben elsősorban itthon működő multinacionális vagy külföldi tulajdonú vállalatra használják, akik "kizsigerelik a dolgozókat, a szállítókat és a magyar államot" - ám szűkebb értelmezésben és főleg a budapesti nyelvhasználatban a Magyarországon megtelepedett pénzügyi, logisztikai, ügyfélkapcsolati szolgáltatóközpontokra (BSC, Business Services Center) vonatkozik.
Ezekbe a többszáz- néhol többezres lélekszámú irodákba a 2000-es évek elejétől kezdték el leginkább Nyugat-Európából kiszervezni az egyszerűbb támogató, logisztikai, pénzügyi ill. adminisztrációs tevékenységeket, amelyek nagyrészt a telefonközpont, segítségnyújtás, beszerzés-számlafeldolgozás-kifizetés, a rendelésfelvétel-számlázás-kintlevőségkezelés területeit fedik le, de jöttek ehhez természetesen összetettebb számviteli feladatok is (mérleg-eredménykimutatás, kontrolling).
A közhiedelemmel ellentétben ezek a multik az alkalmazottaknak tisztességes fizetést és juttatásokat kínálnak, minden járulék- és adófizetési kötelezettséget betartva.
A lényeg, hogy "a jól képzett, nyelveket beszélő, munkabíró" fiatalok így bedolgoznak a célpiacok- és részlegek alá - a későbbiekben részletezett módszerekkel.